Existujú veci, ktoré si skrátka musíme platiť a kupovať denne, tieto sú v podstate potrebné pre našu základnú existenciu. Pritom však okrem týchto vecí radi platíme za tie, ktoré vo svojej podstate nepotrebujeme, alebo lepšie povedané, hľadáme zbytočne drahšie spôsoby míňania svojich financií. Určitým spôsobom sú potrebné, ale zasa nie natoľko, aby sme sa bez nich nezaobišli. Je pravdou, že mnohí míňame peňazí viac, než nám je v skutočnosti treba. Aj pri takých bežných situáciách, pri ktorých si to už možno ani neuvedomujeme.
Nápoje v reštauráciách či baroch
V obchodoch stoja minerálky tak 20 či 50 Centov, k jedlu alebo po jedle nám pritom padnú vhod, sú pre nás potrebným a príjemným doplnkom. Pokiaľ máme chuť zájsť do podnikov ako napríklad do reštaurácie či do baru, z nudy minieme za poháriky sladkej malinovky, vína alebo alkoholu peňazí podstatne viac, pričom v kombinácii s jedlom ani nemajú taký blahodárny účinok, ako spomenuté minerálky. Vo väčšom množstve pitia týchto nápojov je ich účinok pre nás skôr škodlivý, pričom za jeden pohárik zaplatíme viac, než za 2 litrovú fľašu minerálky v obchode. Nechcem byť však strýko "Držgroš", nejaký pohárik vína alebo jedno pivo, či pohárik ochutenej malinovky k jedlu padne vhod, ale vyhadzujeme peniaze v prípade, ak len sedíme a z nudy si objednávame pohárik za pohárikom, pričom si nakoniec zničíme aj pôžitok z jedla.
Oblečenie
Pekné topánky nájdete za 20, ale aj za 60 Euro. Imidžovú drigovicu rovnako, nápadité tričko kúpite za 15 ale aj 30 – 40 Euro, podobne by som mohol opísať aj nohavice. Nevraviac o rozdieloch, ktoré sa týkajú zimnej bundy. Prečo si potrpíme len na konkrétnych značkách, alebo uvažujeme štýlom, že imidžové je automaticky iba to najdrahšie oblečenie? Niekedy to nie je pravda. Ak má človek vkus, štýlovo a pekne sa dokáže obliecť i s oblečením, ktoré je cenovo výhodnešie, možno povedať rozumnejšie.
Nakupovanie akcii je výhodné. Skutočne?
Je to marketingový ťah, v ktorom sa obchody snažia predať čo najviac kusov produktov. Máme v pláne kúpiť si určitú vec, no akonáhle nás z každej strany vábia výhodné balenia a znížené ceny, nakoniec kúpime množsto produtkov alebo kusov, ktoré vo svojej podstate nepotrebujeme a možno ani nevyužijeme. Nakoniec sme aj tak minuli viacej, ako sme mali v pláne.