Tessera

Apple vs Amazon: Súboj titánov

Apple a Amazon sú od seba odlišné ako jablká a pomaranče.
Apple je technologická spoločnosť, ktorá je tiež trendovou spotrebiteľskou značkou. Jeho počítače a zariadenia boli často nevyhnutné gadgety a zákazníci sú ochotní platiť oveľa viac za svoje výrobky ako lacnejšie alternatívy.
Na druhej strane, Amazon je miesto, kam ľudia idú, keď chcú získať produkt lacnejšie, jednoduchšie alebo rýchlejšie.

mobil

Odkedy sa iPhone prvýkrát dostal do predaja v roku 2007, akcie spoločnosti Apple vzrástli o 1100% a v uplynulom roku vyskočili takmer tretinu.
Pokiaľ ide o Amazon, internetový maloobchodný gigant zaznamenal stabilný, ale rýchly nárast ceny svojich akcií, pričom jeho tržná hodnota sa skokala zo 600 mld. USD na 700 mld. USD za 16 dní.

Na rozdiel od toho, rovnaký výkon vzal Apple 622 dní.
Napriek tomu, že Apple a Amazon ponúkajú rôzne produkty a služby, jedná sa o technologické firmy a tvoria dve z piatich najvýkonnejších technológií na trhu – zvyčajne známe ako FAANG, čo znamená Facebook, Apple, Amazon, Netflix a Google.

Ktorá spoločnosť má lepší výhľad na dlhodobý rast? Tu je pohľad na niektoré z kľúčových oblastí pre každú firmu, a ako sa vykonávajú.
Tradične väčšina príjmov spoločnosti Apple pochádza z predaja zariadení – najmä iPhone, iPad, iMac a iPod.

Spoločnosť Apple má iba 14% podiel na globálnom trhu s telefóniami smartphone, ale jej tržby sústavne trpia svojim najbližším konkurentom.
Podľa stratégie Analytics v prvom štvrťroku roku 2018 získala spoločnosť Apple príjmy vo výške 61 miliárd dolárov, zatiaľ čo spoločnosť Samsung dosiahla len 19 miliárd dolárov a Huawei na treťom mieste s príjmami vo výške 8 miliárd dolárov.
"Závislosť spoločnosti Apple na zariadeniach so systémom iOS je jej silou, ale posun vpred predstavuje svoju najväčšiu výzvu, pretože príležitosti na rast užívateľskej základne budú obmedzené," povedal vedúci prognostiky a poradenskej spoločnosti Juniper Research Windsor Holden BBC.

čtečka

"Sme presvedčení, že príjmy sa neznížia, ale príležitosť generovať významné nové príjmy sa časom zmenší, keďže čoraz viac sa Apple spolieha na vytvorenie dodatočnej hodnoty od existujúcich zákazníkov."

Příští u příspěvku

Předešlý u příspěvku

© 2024 Tessera

Šablona od Anders Norén