Ako vytvoriť reklamu, respektíve ako vsunúť reklamu na dnešné najnavštevovanejšie miesto, internet, konkrétne do vyhľadávača Google? A ďalšia otázka, koľko to stojí, či súvisí poradie reklamy s výškou poplatku? V tomto článku nájdeme odpovede.
V prípade, že chceme umiestniť reklamu na Google, sa budeme baviť o inzertnej sieti Google Adwords. Ak používate tento internetový vyhľadávač, určite ste medzi vyhľadanými výsledkami našli i položky označené ako Reklama Google, ktoré boli vsunuté medzi riadky, avšak k veci a viditeľne, pričom užívateľovi extra neprekážujú, teda nemá potrebu ich rušiť. Určite ide o stokrát lepšiu, efektívnejšiu a vlastne aj viditeľnejšiu formu reklamy, než vyskakovacie okná. Reklama na Google je navyšše imúnna voči masovo používanému webovému nástroju AdBlock, ktorý reklamy blokuje.
Teraz si poďme bližšie predstaviť, ako je to vlastne s poradím reklám.
Poradie zohrávajú dva faktory, avšak cena, respektíve poplatok za reklamu nie je kľúčovým. Druhým faktorom je samotná kvalita reklamy, ktorá sa hodnotí na základe jej obsahu, ale podstatnou mierou i podľa reálnej odozvy, teda aspoň v miere počtu klinutí na ňu. Čím viac kliknutí na reklamu, tým sa zvyšujeje hodnotenie jej kvality. Ak chcete zabodovať v tomto podstatnom bode, odporúčam vymyslieť lákavý titulok a úvodný text, aký ľudí nabudí k zvedavosti. Poradie sa tak následne určuje splynutím týchto dvoch faktorov- poplatku a kvality.
Teda pozor! Vyšší poplatok, no slabá kvalita či odozva zapríčinia, že vašu reklamu tak ľahko môže predbehnúť reklama konkurenta, ktorý síce zaplatil o niečo menej, avšak body získal na základe kvality. Príklad. Ak zaplatím poplatok 5 euro za kľúčové slovo a kvalita mojej reklamy bude ocenená 8/10, to mám 5 x 8 = 40 bodov. Inzerujúci čo zaplatil 6 eur, no kvalita jeho reklamy je ocenená 6/10. To má 6 x 6 = 36 bodov, čiže jeho inzercia bude až pod mojou, i keď zaplatil viac.