Veľa menších ako aj väčších, začínajúcich aj skúsených podnikateľov prenieslo svoje služby a ich prezentáciu na internet. Ide o priestor, ktorý im umožňuje výborne cieliť na potenciálnych zákazníkov a zároveň ich získať na svoju stranu. To za sebou pochopiteľne zanecháva stopy. Stopy vo forme mnohých reklám a reklamných oznámení. Čím je ich však viac a čím viac poukazujú na mnohé odvetvia, služby a podniky, tým viac sa v nich bežný užívateľ stráca. Nevraviac o tom, že ich automaticky odklikáva preč, nechce im venovať pozornosť, je ich presýtený. Zároveň sa mu vzájomne mixujú a už vlastne ani nevie, ktorá reklama je od ktorej značky.
To však samozrejme nemusí nutne znamenať, aby ste s reklamou skončili. Platená reklama pre vás aj naďalej môže mať prínos a oceniteľný význam. Nemali by ste sa ale spoliehať iba na ňu. Mali by ste sa snažiť svoj web a jeho obsah zviditeľniť aj inak, a to konkrétne v organických výsledkoch internetových vyhľadávačov.
Zamyslime sa nad tým. Ešte dnes 90% užívateľov internetu hľadá rôzne produkty a služby cez Google či iný vyhľadávač. A ešte stále viac, než platenej reklame v Google Ads dôveruje organickým výsledkom, respektíve prvým stranám, ktoré mu vyhľadávač podsunie ako kvalitné a relevantné výsledky k jeho hľadaným výrazom.
A práve takúto pozíciu vie dosiahnuť aj váš web, ak podstúpi seo. Teda ak podstúpi kvalitne prevedenú optimalizáciu pre vyhľadávače, ktorá ho dostane na vyššiu pozíciu vo výsledkoch. Tým pádom sa objaví každému potenciálnemu záujemcovi, ktorého hľadané slová budú relevantné s obsahom vašej stránky.
- Práve optimalizácia Search Engine Optimization je najlepším dôkazom, že sa dá efektívne zviditeľniť aj bez platenej reklamy alebo bez reklamných oznámení, ktoré by užívateľov otravovali. Navyše zaručí, že získate návštevníkovi, čo sa na vašom webe neocitnú náhodou, ale s cieľom vytvoriť konverziu alebo si minimálne prečítať vašu ponuku.